CRF450Lがリリースされて、日本のオフロードモデルも活気づいてきた感がある。とはいうものの「オフでドタバタ遊べるモデル」はなかなか無いのが実情だ。XLR250の時代ってもう終わってしまったんだろうか…そんなあなたにぜひ見てもらいたいのがコチラ。
Honda
CRF250F
これまで、CRF230Fを抱えてきた北米ホンダ。今回リリースされたCRF250Fはそのスープアップ版にとどまらない。エンジンは別モデルで、さらにEFIを投入し、さらなる安定性に磨きをかけた。ストロークはショート(ボア×ストローク=71×63mm)の設計で、この手のファンモデルにしては「回る」特性になっているとみられるもの。
車体回りもオフロードを遊ぶにマッチする、「F」の称号を満足させるもの。スネイルカムのチェーンアジャスターが若干残念なところだけど、アルミスイングアームに前後ディスクは当たり前、素直なスチールフレームはまさにあの時代を彷彿する。
Specifications
ENGINE
| Engine Type | 249cc air-cooled single-cylinder four-stroke | 
|---|
| Bore And Stroke | 71.0mm x 63.0mm | 
|---|
| Induction | Fuel-injection, 34mm throttle bore | 
|---|
| Ignition | Full Transistorized | 
|---|
| Compression Ratio | 9.6:1 | 
|---|
| Valve Train | SOHC; four-valve | 
|---|
DRIVE TRAIN
| Transmission | Five-speed | 
|---|
| Final Drive | #520 O-ring-sealed chain; 13T/50T | 
|---|
CHASSIS / SUSPENSION / BRAKES
| Front Suspension | 41mm telescopic fork; 8.5 inches travel | 
|---|
| Rear Suspension | Pro-Link® Showa single shock with spring-preload adjustability; 9.0 inches travel | 
|---|
| Front Brake | 240mm disc | 
|---|
| Rear Brake | 220mm disc | 
|---|
| Front Tire | 80/100-21 | 
|---|
| Rear Tire | 100/100-18 | 
|---|
DIMENSIONS
| Rake | 26.5° (Caster Angle) | 
|---|
| Trail | 102mm | 
|---|
| Wheelbase | 55.9 inches | 
|---|
| Seat Height | 34.8 inches | 
|---|
| Curb Weight | 265 pounds (Includes all standard equipment, required fluids and a full tank of fuel-ready to ride) | 
|---|
| Fuel Capacity | 1.6 gallons | 
|---|
| Ground Clearance | 11.3 inches | 
|---|
OTHER
| Model ID | CRF250F | 
|---|
| Emissions | Meets California Air Resources Board (CARB) and EPA off-road emissions standards. | 
|---|
| Available Colors | Red | 
|---|
残念ながら、現在は北米・南米のみのリリース。レーサーモデルとしてでも、日本に入ってきてくれないだろうか…。